KRIEVU LAIKI

 
  Krievu laiki
Uz galveno      LAT  KR  ENG
80.gadu fotogrāfijas
Latvija šodien
Reportāža (arhīvs) 1 2 3 4 5 6 7
Latviešu ēdieni
Latviešu sakāmvārdi (kr.v.)
Apmeklētāju galerijas 1 2 3 4
Ģeogrāfija (kr.v.)
Vēsture (kr.v.)
Informācija (kr.v.)
Viesu grāmata
Forums
Autors
   
 
 

 

 

 

 

 

   ---Atpakaļ  

Kā likums, viss jaunais, kas parādās mūsu valstī, parādās mūsu galvaspilsētas pašā centrā, konkrēti, pie Rīgas dzelzceļa stacijas. Lūk, šis aizrobežu tehnikas brīnums parādījās pie pazemes tuneļa pārejas ieejas zem 13. janvāra ielas. „13. janvāris” ir ielas nosaukums. Paskaidrošu, kas tas ir, un kā darbojas, jo vairumam rīdzinieku tā ir nesaprotama stikla kaste, kas ir pielipināta pie pazemes pārejas sienas. Bet tas ir lifts, kas ļauj nolaisties pazemes pārejā vai tikt no tās ārā bez nogurdinošas kāpšanas augšā vai lejā pa kāpnēm. Lūk, tādējādi, neraugoties uz to, ka tā ir ļoti ērta lieta, tomēr rīdzinieki un Rīgas viesi to nelieto. Bet es zinu, kā to lietot, tāpēc jums paskaidrošu. Es vienreiz lietoju līdzīgu liftu Stokholmā, tiesa, praktiskie zviedri tur liftā iesēdināja nēģeri, kas spiež pogas un par šo pakalpojumu iekasē 10 zviedru kronas (apmēram 50 santīmi mūsu naudā vai 1 dolārs). Te jums nāksies darboties patstāvīgi. Lūk, es stāstu. Ieejot liftā, durvis neveriet ciet, tās aizvērsies pašas, kad lifts sāks kustēties. Lai lifts sāktu kustēties, jānospiež viena no 2 pogām. Poga ar ciparu „1” apzīmē pirmo vai apakšējo „stāvu”, un spiediet uz to, kad vēlaties nolaisties lejā, kā arī braucienam augšup, attiecīgi, paredzēta poga ar ciparu „2”. Starp citu, instrukcija līdzās lifta pogām uzrakstīta, tajā skaitā, krievu valodā. SVARĪGA PIEZĪME: lifta kustības laikā pogai visu laiku jābūt nospiestai – līdz pilnīgai lifta apstāšanās un durvju atvēršanai. Nekrītiet panikā, ja jūs nejauši atlaižot lifta pogu, iesprūdīsiet starp „stāviem”. Vienkārši atkal nospiediet pogu, to pieturot, turpiniet kustību līdz galam un neatlaidiet to, kamēr durvis pašas atvērsies.

Latvijā saudzīgi izturas pret vecām padomju automašīnām. Dažos privāto māju pagalmos var redzēt veselas kolekcijas. Labi restaurēts padomju automobilis maksā labu naudu, gadās – līdz pat 10 tūkstoš eiro.

 

Turpinot sarunu par civilizācijas liecībām, kas pakāpeniski ienāk Latvijā, jāmin mūsu pēdējo sasniegumu – pirmo, tā saucamo, zemās grīdas tramvaju Škoda, ko Latvija iepirka Čehijā. Apzīmējums zemās grīdas tramvajs nozīmē, ka iekāpjot tramvajā, nevajag rāpties pa kāpnēm, kā tas ir tagad. Jaunajam tramvajam grīda ir zemu, gandrīz trotuāra līmenī. Tramvajs ilgi tika izmēģināts, neapstājoties brauca pa Rīgu garām pieturām, neuzņemot pasažierus. Attēlā Rīgā pirmais zemās grīdas tramvajs pie bijušās VEF rūpnīcas Brīvības ielā. Tramvaja numura vietā ir uzraksts "IZMĒĢINĀJUMI".

 ---Atpakaļ  


 

Hosted by uCoz